Härlig dag.

Jag spenderar alldeles för mycket tid framför datorn. Och då snackar vi alltså om verkligen för mycket tid. Jag vet inte ens, men minst 5 timmar. Och det som är så patetiskt med det är att jag inte gör något speciellt heller. Kollar runt på samma sidor och förväntarmig att det ska hända något, men om klockan är efter 12 på natten så har de som är kloka gått och lagt sig. Och min första dag som ett försök att vara mer aktiv och göra vettiga saker har varit riktigt bra!

Klev upp efter nio någon gång, vi gick på en promenad och jäklar vad halt det var! Hemma igen åt vi frukost, sedan brummade vi till biltvätten med bilen eftersom Dado ville fota den skinande ren innan vi bytte till vinterdäcken (navkapslarna är tydligen inte lika snygga som fälgarna). Han följde med mig till stallet och jag red ut på Wille, som trots allt har stått sedan klubbhoppningen höll sig i skinnet. Han gjorde några småbockar i galoppen, busbus! På sandvolten uppe i Specksta fick Dado sitta upp och testa lite, han red ju Wille en gång i somras men då vägrade han i princip gå framåt. Idag gick det mycket bättre! Han fick testa trava, fast jag sprang bredvid som broms ifall att hästen skulle få något spel, man vet liksom aldrig :p Men han skötte sig och Dado var glad!

När vi kom hem från stallet lagade jag pastasås med korv och sedan åkte vi med Oskar tillbadhuset! Jag gjorde världens jäkla ryggplask när jag skulle göra en framåtvolt från lilla trampolinen. Och då hade jag ändå en t-shirt på mig för att det ska lindra... Säger bara AJJ! Jag tror faktiskt att jag tappade lite luft av smällen och det sved hur länge som helst, hoho. Behöver jag säga att jag la mina framåtvolter på hyllan? ;)

Ikväll har vi fikat hos mamma och pappa innan vi tog tag i däckbytet. Nu är vi, eller i alla fall bilen, redo för vintern! Fast alla dobbar saknas typ, haha. Man kanske kan köpa och peta in i hålen? Däcken är bara använda i en säsong så de är inte slitna på det sättet, förra ägaren måste bara ha lyckats slita bort dobbarna på något sätt. Jaja, vad vet jag. Såg knappt skillnad på sommar- och vinterdäcken, så... Eller jo, det gjorde jag väl men ja :p

Om vi återgår till dataanvändandet så är det här första gången jag sitter vid datorn idag! Och jag är så trött just nu så jag ska faktiskt sova om en liten stund. Känner mig asbra, inte ens en timme framför datorn på en hel dag! Det är faktiskt väldigt imponerande måste jag säga ;p Imorgon har jag inga planer som det ser ut just nu. Något blir det ju alltid :) Men ingen dator, om jag inte vill rita då, för det räknas inte!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0