Hoppning och träning.

Jag tänker att jag ska uppdatera minst tre gånger om dagen, men jag vill liksom göra lite mer intressanta inlägg (hm..) än att bara säga hej för att skriva något. Därför blir det lite glest ibland, men nu har jag massor av bilder och saker att skriva om så enjoy ;)

Igår var det hoppdags för galenpannan Wille! Anna var med, fotade och var banpersonal - för igår mina vänner hoppade Wille sin första bana någonsin! Och vad ska man säga, hästen var till en början überspänd och skitjobbig men sedan övergick det hela bara i ren jäkla fjanteri och då blev jag lite purken på honom. Kände liksom direkt när han inte alls var rädd för hörnet utan det var bara för att få kuta ifrån mig. Hoppningen gick lite sådär, sprången blev vädligt hetsiga eftersom han hellre sprang snabbt än koncentrerade sig på vad han gjorde. Han stack tillexempel ett par meter innan ett litet kryss och jag hade ingen möjlighet att få stopp, så han hoppade och stack sedan igen... DÅ var jag arg, men försökte att inte visa det :p Men han lugnade ner sig mot slutet och vi kom runt banan i ett kontrollerat tempo :) Och vi uppdaterade vårat höjdrekord med hela 80-85 cm! Och han har hoppat en minimur och en grind för första gången, duktig!


Ehm, ja såhär såg det väl ut hela tiden.

Haha, och lite såhär ;)

Men ibland betedde han sig som en häst också.

Relaxing a bit.

Sen blev det full fräs igen! Minimuren! :D

Plankigt.

Grinden!

Och vårat rekord! Hihi, visst är han vi duktiga!?

Och ikväll var det ju träning för Sonny. Jag var nervös, men hade ändå en bra känsla i magen. Kom in innan vi skulle börja och red fram i alla gångarter. Han kändes lugn men ändå energisk, precis som jag vill ha honom. Och när det var dags för mig så... Va? Vi travade varv på varv i en halvtimme i ett sjukt undertempo (tycker jag) och jag skulle ställa honom innåt men ändå ha händerna vid manken och jag skulle ha fötterna jättelångt fram men det gick inte. Och tro mig, jag försökte verkligen att överdriva. Jag var starkare i högerbenet (det vet jag) och kunde inte trampa fram och ner därför var jag tvungen att använda vänsterskänkeln konstant men utan att röra den? Jag blev faktiskt mest förvirrad och förstod inte så mycket. Och så sa han helt plötsligt att "jag tror vi ger oss nu" och vi hade inte gjort annat än att trava runt i slowmotion under hela halvtimmen. Jag frågade om jag skulle jobba honom likadant i galopp, men "jag tycker inte att du ska galoppera något för än du hittat balansen i stigbyglarna". Jaha... Men i kom i alla fall fram till varför jag inte kunde ha fötterna längre fram, dressyrsadeln är för kort för mig. Och han tyckte att jag skulle rida i hoppsadeln istället, det var ju skönt för mig att höra, jag som hatar dressyrsadlar haha. Nåja, jag är väldigt besviken för jag trodde att det skulle ge mig mer. Men man funkar ju inte med alla tränare och nu har jag testat! Men jag hade hellre gjort något vettigare för de där 340 kronorna som jag spenderade på den där halvtimmen i sengångartrav...

Blev en rätt flummig text det där, men jag var själv lite förvirrad så :p Här är en bild på oss innan träningen!



Ja, annars då... Både igår och idag så har Jenna från högre makter på McDonald's varit hos oss... Och för utomstående så innebär det att man måste vara helt jävla exemplarisk och allt ska vara kliniskt rent konstant och... PERFEKT helt enkelt. Och det är INTE kul att jobba när man måste vara stel som en planka (känns så av någon anledning) och ingen på jobbet är som dom brukar. Man letar konstant efter något att göra om det inte är folk, typ putsa på något som redan blivit putsat på en miljon gånger... Fy bubblan, jag längtar till morgondagens arbetspass för då är allt back to normal. Thanks god.

Haha, jag kom på en liten rolig grej som hände i stallet ikväll. Jag gick in i ridhuset för att kika på några som var innan mig och passade på att betala. Sedan gick jag in i stallet och såg att Fia och Upan kommit tillbaka! Skickade ett sms till Fia och frågade hur det kom sig och sedan gick jag ut till ridhuset igen och så sitter Fia där. Hon hade tydligen sagt hej till mig när jag var där förra gången men jag hade inte förväntat mig en Fia där så jag reagerade inte, haha :p Knasigt! Men det var kul att prata :D

Nu ska vi nog ta och se på Twilight, har inte sett eller läst dom så det blir spännande. Har bara hört bra saker om Twilight så jag hoppas jag slipper bli besviken! ;)

Puws.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0