Som om jag vore jättesjuk...

..Sitter jag här och är täppt i näsan och fryser. Men jag är faktiskt fullt frisk, jag packade lite hö bara, that's it. Och jag fryser för att det är 3 grader varmt ute, TRE grader! Mitt ena öga är rödsprängt (också hö..), det är mycket fint. Har satt på mig Dados fluffmössa som han köpte i Birsta idag! Den är vääldigt skön.


Hahaha, mongo-Oliv. Fint öga va?

Det gick rent åt helvete att rida idag, faktiskt. Meningen var att jag skulle rida lite markarbete, få honom att trava och inte hoppa över bommarna. Men... ALLT var farligt, minsta rörelse. Och det kom folk från ridhuset, från stallet, det gick folk och hästar på vägen och det kom bilar. Och dommarhuset i ena hörnet var ett monster och han drog iväg precis som på filmen typ 300283923812 ggr. Jag var så frustrerad och han var så spänd. Jag ville helst bara sitta av och gå in, men NEJ. Skulle jag göra det så skulle Wille hålla på så andra gånger för att få gå in. Så vi red runt, runt, runt tills han började slappna av lite och då tog vi bommarna. Han travade faktiskt fint över några gånger :) Vi tog lite galopp också, gick bra. Och sedan travade vi runt hela banan i båda varven för att se om "banträningen" hade lönat sig. Jadå, han kändes mycket lugnare. Träning, träning, träning heter det.

Nu ska vi äta och se på Idol! Bye :*

Kommentarer
Postat av: Elin

3 (!!!!!) grader? FUCK. Här var det typ 12 grader idag och jag frös typ ihjäl, tur att jag inte är i Härnta >.<

2009-10-01 @ 20:45:11
URL: http://alce-sah.blogspot.com
Postat av: Amanda

Det finns inget mer frusterande än när hästen låtsas bli rädd eller bara dummar sig....

2009-10-07 @ 19:15:58
URL: http://aaaammannda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0