Bergsgeten Wille.

Skrittade ut i det fina vädret! Tog gångvägen mot OK, men istället för att rida ända bort red vi upp för en braaant grässlänt och in i skogen. Har ridit där förr, men nu hade det ramlat ännu mer träd och grejer över stigen. Det resulterade i lite offroad ridning, hehe. Wille var dock riktigt smidig, den lilla bergsgeten! Vi kom fram på stigen i Fangornskogen (den får liksom heta så efter den Sagan om Ringen inspirerade spökvällen för några år sedan ;) och sedan fortsatte vi hemmåt. Härlig tur på snäll häst! Tycker att han blir roligare och roligare att rida faktiskt. I somras när jag brörjade rida var han väldigt knepig både på banan och när vi red ut, men han testade mig antagligen rätt mycket. Nu skulle han bara våga testa något fult...

På vägen hem tog godismonstret över mig och jag var tvungen (ja, tvungen) att åka in på Ica och stilla monstret. Nu sitter jag och jäser och väntar på att jag ska börja. Ett stängningspass ikväll igen. Gick bra igår, kom hem tidigt. När jag hade rast gick jag ut för att slänga lite skräp, då bara väller det in människor på Donken. En buss på 18 pers! Synd att jag hade rast just då då ;) Heheh. En annan spännande sak var att en bil tydligen blivit påkörd på parkeringen. Den hade flyttats från hela parkeringsrutan och den som körde på den måste ha smitit. Men två kids (de frågade mig om det var min bil, hoho) hade sett det och när ägaren kom kunde de förhoppningsvis ge honom en bra information. Bra att köra in i en bil på McDonald's (typ Härnösands folktätaste ställe en lördagkväll) och smita. Jättebra!

Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0