Slaktat finger x3 (och övriga skador på McDonald's).

Det räcker inte med att flå mitt högra pekfinger en eller två gånger.

Idag lyckades jag en tredje gång, på exakt samma ställe.

När man ska öppna glass/milkshakemixen använder man en slags grunka (ni fattar ju precis, eller hur!) som man trär runt locket och bänder upp det. Det är rätt krångligt ibland, för de kan sitta som tusan. Och tar man i mycket och grunkan slinter så finns det vassa kanter på grunkan som flår pekfingrar. Det gör HELVETES ont och det blöder väldigt mycket. Tur att vi har batmanplåster på donken <3

På samma hand, fast på tummen, har jag fått en brännblåsa som gått sönder. Det är ett hål och man ser "underhuden". Mysigt. Imorse när jag skulle sätta en hårnål i håret råkade jag trycka in hårnålen i hålet under "överhuden". Det gjorde inte ont, men det kändes creepy :p Denna skada orsakades av en brödrost tror jag.

Och idag när jag skulle kötta (lägga kött på grillen på vanlig svenska) tröck jag lillfingret rakt ner i grillen och det var ju trevligt. Varje gång jag tog i något varmare så sved det av bara tusan.

Igår slog jag i kärringnerven så att jag svor ett jävla tag. Och för några veckor sedan fick jag ett skrap i pannan när jag rev mig på en kartong (man ska ju lyckas med allt).

Annars har jag spår av en pommeskorg på högerarmen, det hände för över ett år sedan när jag klantigt nog la korgen på min arm. I lördags kunde jag fått korgmärken över ena handen, jag hade precis tagit upp en korg ur fritösen och när jag skulle ställa tillbaka den tappade jag den rakt på min hand! Men jag klarade mig firre.

Yada, yada... Sånt här händer dagligen och är väl inte speciellt direkt. Men bra att veta, ojah! Det jag vill komma fram till är väl att man blir rätt härdad på det här stället. Det liksom ska kännas att man jobbar ;)

Kommentarer
Postat av: marry

söthuvud! Idag var det min tur att göra illa sig lite.

- stekflott mellan fingrarna = bubblig hud:(:(

- Ånga då jag gr:ade rakt över min vänstra tass = ännu tjockare fingrar.

- skavsåret gör ont

- ENSAM PÅ JOBBET MED RLKLÖKFDÄÖDLRD0Å+94+0494rdlkfdsöfkls4e044 miffon.................................



2009-09-13 @ 00:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0