In my head.

Dance all night, don't stop the music.


Har varit hemma hos mamma och pappa och ätit ikväll! Riktigt gott var det :) Har snokat lite bland mammas kläder och kommit hem med en tunika och en jeansskjorta, vet dock inte riktigt om jeansskjortan är så snygg som de annars kan vara... Hm, men vi får se. Ska testa den till något bättre än typ mjukis :p Pappa hade även en blekgul slips som jag fick, så imorgon ska jag gå på stan och köpa röd färg - här ska det målas slips minsann! Haha, jag får helt enkelt nöja mig med blekgul istället för mer golden. Kidnappade en vit skjorta av Oskar så nu är min Hermione outfit almost complete! Skorna har jag lite svårt med, tror dock att jag tar ett par loafers som mamma hade. Och så ska det självklart införskaffas ett trollspö! Men det får ett träd i Göteborg assistera med :D Lite fluff i håret på det och en tjock bok i famnen kommer alla tro att jag verkligen är Hermione! Yeah!

Annars snorar jag som en idiot och har lite ont i halsen. Hostar lite också. Crap. Imorgon stänger jag och klockan 7 på torsdagmorgon börjar min resa från Härnösand! Jag längtar! Innan jobbet imorgon ska jag pricka av en liten lista som jag knåpade ihop (glömmer säkert något annars);

- Hämta tågbiljetterna!
- Slipsfärg (nytt ord?)
- Packa
- Hämta skor hos mamma?
- Ringa HH

That's it! Och om ni undrar vad Ringa HH betyder så är det så att jag och Dado har anmält oss som intresserade på en ny lägenhet. Den vi har nu är alldeles för dyr för att vi ska kunna hålla den med min lön, så ett billigare alternativ är helt enkelt ett måste just nu. När vi var där igår var det fyra andra före oss men sista svarsdagen var idag och ingen hade tackat ja igår, så jag hoppas verkligen att vi har en chans att få den! Har i och för sig inte sett den invändigt ännu, men jag tror nog att den duger, vi vill ju faktiskt bo tillsammans :) Håll tummarna!

Igår sökte jag skolor också. 12 olika kurser/program i olika delar av landet. Jag vet ju fortfarande inte vad jag verkligen skulle vilja plugga, så jag sökte det som jag tycker är roligt eller som verkar roligt och intressant. Så får vi väl se om jag blir antagen hur jag gör

Kommentarer
Postat av: Elin

CALL ME TOMORROW! (fast inte mellan 14-17)

2010-04-14 @ 00:02:43
URL: http://alce-sah.blogspot.com
Postat av: Ida

Hoppas de blir bra i göteborg :)

vart ligger nya lägenheten då? Hoppas ni får den :)

2010-04-14 @ 17:42:28
URL: http://idizar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0