Nasty.

Måste berätta en äcklig grej (Elin behöver inte läsa eftersom du antaglien spyr eller nåt, haha), nej men... Igår tog jag ur min navelpiercing för att undersöka lite, jag använde bakteriedödande på händerna först också för att vara on the safe side så att säga. Tröck lite runt hålen och ur det undre hålet strömmade det gult äckligt var... Torkade bort och klämde lite till, samma sak. Och samma sak igen, sedan kom det mest blod. EUUUUW. Jag brukar inte bli äcklad av såna saker, men det där var rätt nasty :p Jag använde koksaltlösning både på smycket och hålet också. Sedan la jag på ett tunt plåster som jag fick med när jag piercade mig, som jag kunde använda i stallet t.ex. Ska snart kolla hur det ser ut och jag hoppas på att det är lite bättre. Det gör faktiskt inte lika ont idag! Ska vara noga med rengöring, måste köpa Lactacydtvål för det är asbra att hålla rent med.

Annars så klev jag upp halv 8 i morse också, gick på en promenad och nu sitter jag här med den gula morgonsolen i ögonen :) Härligt. Idag skulle vara en underbar dag att rida ut på, synd att jag inte har någon häst att rida :( Är så förbannat ridsugen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0