Slut.

Jag har precis läst de sista sidorna... De sista orden. Det som jag inte ville skulle hända när jag öppnade den första boken har just hänt - de fyra böckerna har tagit slut. Jag tänker inte uttrycka mig något om slutet, jag vet att minst en person som läser min blogg precis börjat läsa första boken och jag själv hade inte uppskattat att få veta hur det slutade genom någons blogg.

Det jag undrar mest över just är hur tusan dom ska få till filmerna! Jag tyckte att den första filmen var bra, men den går inte att jämföra med känslan som finns i boken. Jag imponeras av Stephenie Meyer, hur hon lyckats få fram en sådan fantastisk saga...

Nåja, som Fia säger är jag fast i Twilight träsket, även om jag hellre skulle kalla det himmel.

Det känns frustrerande att inte få läsa mer... Jag hoppas att boken Midnight Sun, där den första boken beskrivs ur Edwards perspektiv, kommer. Det första kapitlet i Om jag kunde drömma är ur Edwards perspektiv och det skulle vara underbart att få läsa en hel bok om hur han ser på Bella. På allt.

Okok, jag vet att jag är en nörd med stora bokstäver (men jag älskar det!). Nu ska jag lägga mig och drömma om vampyrer, passande va? Kvällens stängning gick förresten bra, dött som i graven skulle man kunna beskriva passet som. Imorgon kanske jag ska jobba stäning igen, det beror på om M är frisk eller ej.

Well, Good night.

Kommentarer
Postat av: Annso /twilightnörd tydligen ;)

Om du inte vill släppa twilight riktigt än så kan du läsa början på "midnight sun" här: http://www.stepheniemeyer.com/midnightsun.html (om du inte visste om det redan)



Sen finns det fanfictions på nätet som i vissa fall är riktigt bra och i vissa fall totalt katastrofdåliga... Det är ju i och för sig inte riktigt samma sak, men man får iallafall stanna kvar i världen ett tag till ;) och ska jag rekomendera en så är det "Horizons" http://www.fanfiction.net/s/4713046/1/Horizons

(det är alltså "vanliga" människor som har lånat världen och karaktärerna)

2009-10-13 @ 14:52:49
Postat av: Amanda

Vet du vad man kan göra om man inte vill att de ska ta helt slut?

Man kan läsa de om och om igen, de blir inte dåliga, de fortsätter vara lika magiska (och jag kan fortsätta vara en vampyrnörd i jakt på nya böcker att sluka) ;D

2009-10-17 @ 18:26:02
URL: http://aaaammannda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0