Plugg-Olle.

Det gick bra på Arbetsförmedlingen och av någon anledning så kände jag mig jäklit motiverat till att plugga när jag gick där ifrån, haha. Känns i alla fall skönt att vara inskriven och finnas med där nu ^^ Även om jag inte är i behov av ett jobb just nu så har jag inget emot att hitta ett annat!

Pluggmotiveringen då... Gick in på studera.nu för att skaffa en användare och kollade runt lite. Jag har lagt upp en liten plan det närmaste året och det ser ut ungefär såhär: Jag jobbar på McDonald's hela året och pluggar en distanskurs i höst för att komma igång. Och under året kommer jag fram till vad jag vill utbilda mig till och satsar stenhårt på plugget 2011, gör högskoleprovet under våren osv. Till hösten tänkte jag söka något som jag tycker är kul och är riktigt intresserad av, för från att ha varit så skoltrött som jag var kan jag inte bara slänga mig in i något som kanske vore "bäst". Jag kollade lite på en kurs i grafisk design som låter rolig, dock har jag genom textkommunikationen på gymnasiet pluggat i stora delar samma sak. Men det är stor skillnad på gymnasium och universitet/högskola. Ska kolla vidare senare i alla fall :)

Jag är glad idag ^^ Trots att ett ton tvätt väntar kan inget förstöra dagen! Hihi, om tre veckor är Oliven i Göteborg!

Mapmap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0